myplaze

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Lovisa Waldemarsdotter - 20 augusti 2012 19:29

2012-08-20 19:30

Jaha, Lovisa här. Då ska vi försöka oss på blogglivet igen... Har haft blogg förut men det har inte gått så bra.Well, vi försöker igen! Det här är min blogg, min 'dagbok'. Ni kommer få läsa om mej och mitt liv under mina år i högstadiet.


Idag började skolan, wiiii! Var så nervös att jag höl på att lyfta från jordens yta av fjärilarna i min mage. Men allt blev fantastiskt. Jag träffade mina vänner och var med dem hela dagen (Utom när jag var med klassen, för de går i B). 6C Rättviksskolan.

 Dagen var som sagt underbar, först var det upprop på gården (Då var jag fortfarande så pirrig att jag trodde jag skulle flyga iväg). Sedan gick vi upp till klassrummet och pratade lite. Kollade så att alla telefonnummer stämde och lite sånt. Sedan fick vi göra namnskyltar och fylla i ett papper om sommar lovet. Sedan hade vi rast och Belinda och Linnéa köpte spagettituggumin på Hedmans. Och så var det problemet att hitta sal 221 igen... Men jag fick lite hjälp, hehe. Sedan hade vi "Mix-lektion", vi pratade, gick igomom brandsäkerhet, fick papper m.m Sedan åt vi Lunch; Spagehtti med köttfärssås. Mums. Efter det var det bara en kort information innnan bussarna gick hem! Ja, jag fick mitt första busskort igag; Grundskolekortet Läsåret 2012/2013.

Aw, var rätt så nervig då också. Men pip-sakerna på bassen funkade inte så problemet buss får vänta tills imorgon. Ja, väl hemma var jag så glad att jag trodde jag skulle spricka. Evelina fick vara ett av objekten för min hyper-glädje... Och så pappa. Okej, här är mitt schema;

Storasyster är så otroligt snäll att hon åker med mej imorgon vid 10 över 80 fast hon börjar mycket senare. Fast hon ska ju av redan vid gymmnasiet.... Menmen, nu är jag i alla fall redo för nästa dag i skolan. Härligt. 


Nu vill ajg att pappa fixar kontantkort, så jag kan använda min mobil. Kan ju vara skönt att ha när man går i skolan i Centrum. Jag och Evelina kollade lite på olika erbjudanden...

Sen i September nån gång ska jag få en egen MacBook ;p Av skolan... Lite konstigt att vi får egna datorer redan i 6:an.

           

Tidigare månad - Senare månad

This is me!


LOViSA/13/Female/Blogger/Visual Kei/VisualPrincesse

Ask Me...

8 besvarade frågor

Bli medlem på EC :)

Calendar

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Search Engine

Posts

Categories

Archive

RSS

Strategy

Talk to your computure

Translate the blog here :)

Fråga min ask^^


Ovido - Quiz & Flashcards